KÖPVILLKOR

Nedan finner du våra aktuella köpvillkor som gäller för alla våra produkter.

BESTÄLLNING OCH LEVERANS

Beställning

Din beställning är bindande. Om du vill ändra eller avbeställa måste detta ske så fort som möjligt eftersom vårt system behandlar din beställning automatiskt, en nödvändighet då vi eftersträvar så korta leveranstider som möjligt. Vi kan dock inte garantera att det går att stoppa beställningen. Du kan läsa mer om det under “Avbryta köp” längre ned på sidan. Skulle något problem uppstå med din order kontaktas du snarast. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd när du lägger en beställning på Glasvision. Vi levererar inom Sverige.

Orderbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning och betalning skickar vi en bekräftelse via e-post med information om beställningen. Kontrollera att alla uppgifter stämmer. Är det något du undrar över så kontakta oss. Spara bekräftelsen så att du kan uppge ordernummer vid kontakt med oss.

Leverans

Alla leveranser inom Sverige är fraktfria. Leveranstiden varierar beroende på produkt och lagerstatus. Den aktuella leveranstiden bör finnas specificerad på varje produktsida.

Om din order sammanfaller med storhelg kan det tillkomma någon dag på tillverkningstiden vilket i sin tur förlänger leveranstiden

I lager: Postas normalt sett följande arbetsdag. Leveranstid ca 2-5 arbetsdagar.

Leveransen sker normalt sett via Schenker

Transportskador

Om du upptäcker skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till Schenker och göra en skadeanmälan. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett skadat paket då skadan inte längre kan hänvisas till transportskada när paketet är uthämtat. Om du inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

Ej uthämtat paket

Paket som skickas till Schenkers lokala postombud för upphämtning aviseras via sms, e-post eller brev-avi. Kunden måste senast inom 14 dagar efter avisering hämta ut paketet. Glasvision har ingen möjlighet att förlänga tiden som ett varubrev finns kvar hos ombuden. Om uthämtning uteblir inom 14 dagar efter första avisering går paketet på retur till Glasvision. Fraktkostnaden för att på nytt skicka ut ett ej uthämtat paket kommer därefter faktureras kunden.

ÅNGRAT KÖP, REKLAMATION OCH LEVERANSFEL

Reklamation

Vi stävar alltid efter att leverera produkter med absolut högsta kvalitet. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med den vara du mottagit så ber vid dig kontakta oss och så detaljerat som möjligt beskriva vad du inte är nöjd med. Vid felaktig produkt, fel på material eller skadad produkt så ersätter vi den självklart med att så snabbt som möjligt skicka ut en ny. Sådana fel ersätts i första hand med ny produkt och ej pengarna tillbaka (se mer under “Ångrat köp” nedan.

Ångrat köp

Som kund på internet har du alltid rätt till 14 dagars öppet köp med full ångerrätt från det datum du får hem varan, enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du inte är nöjd med din vara ber vi dig skicka ett mail till info@glasvision.se där du beskriver ditt eventuella problem så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Retur och återbetalning

En eventuell retur är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan till dig och frakt debiteras. Returnera inget utan att först ha kontaktat oss.

Fel i leverans

Om du mot förmodan skulle ha mottagit en vara du inte beställt eller fått fel vara ber vi dig kontakta oss på info@glasvision.se, och där så tydligt som möjligt beskriva ditt ärende så vi får en chans att hjälpa dig. Under vardagar svarar vi inom 48 timmar, men oftast mycket fortare än så.

PERSONUPPGIFTER OCH SEKRETESS

Personuppgifter

Alla uppgifter som du lämnar vid registrering som kund hos Glasvision behandlas konfidentiellt och används bara av oss för att kunna ge dig bästa tänkbara service. All betalning sker hos Glasvision sker med klarna Checkout. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Kunden behöver enbart uppge personnummer i samband med fakturaköp. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. I enlighet med distansavtalslagen måste de kunder som handlar av oss på Glasvision vara över 18 år. Om kund handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Glasvision, kommer kunden att polisanmälas.

GLASVISION.SE

Eventuella fel på glasvision.se

Glasvision reserverar sig för de eventuella fel som kan förekomma på sidan. Dessa fel kan vara prisrelaterade och/eller av teknisk eller informativ karaktär.

Eventuell slutförsäljning och utgående produkter

Vi eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Glasvision rätt att häva köpet och återbetala eventuell inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Glasvision befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Köpvillkoren

Glasvision förbehåller sig rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Varje gång du använder tjänsten förbinder du dig till att följa gällande villkor.